Friday, April 18, 2014

Exp_01_04

Subject_01_Prototype test

첫번째 프로토타입에서는, 쉐잎 쉬프팅을 통한 형태의 변화를 토대로 어떻게 하면 기존의 사물 혹은 공간을 변화시키며 새로운 시각과 의미를 부여 할 수 있을지에 대한 주제의 고민을 라이팅의 형태로 풀어내었다. 우선 이 아이디어의 시작은 기존의 야외 혹은 실내에 존재하는 스탠드의 형태가 빛을 조절하는 방식을 전기적인 광원 자체의 밝기 조절에서 비롯되는 일반적인 방식을 뒤집어 생각하며 시작하였다. 빛을 조절하는 방식을 전기 자체가 아닌 그 라이팅의 외부 형상이 직접 물리적으로 조절하게 된다면 이것을 보는 사람들은 이 형태 자체가 외부적으로 보여주는 시각적 형태의 변화, 즉 쉐잎 쉬프팅에 의한  신비로움 혹은 기존의 라이팅과 다른 느낌의 결과를 얻게 될 것이다.

At first, let's see about first prototype model. This is the answer how can give to people new value and perspective through distortion environments by lighting form. The idea started from reverse thinking that controlling brightness with out shape not electronic signal. The controlling brightness with outlook shape changing gives to people shape-shifting feeling that something new or different result.

아이디어를 형상화 하는데 있어 가장 주목한 부분은 바로 쉐잎 쉬프팅 방법론이 가져 올 수 있는  결과의 극대화에 있었다. 앞에서도 말했듯이 쉐잎 쉬프팅의 기본 개념은 바로 주변에서 흔히 볼 수 있는 물건 혹은 생명체가 그것과는 전혀 다른 형태로 변화하는데 있다. 따라서 우리 주변의 사물 혹은 공간의 환경 자체처럼 친숙한 존재가 그 기능은 제대로 혹은 더욱 향상된 형태로 발휘하되 그 형태가 전혀 새로운 무엇, 혹은 우리가 알고 있는 무엇으로 변하게 된다면 그  결과는 여타의 일반적인 디자인적 아이디어 방법론에 비해 더욱 충격적이고 극대화 될 것이다. 이 프로토타입에서는 빛을 조절하는 기능을 가진 향상된 기능의 라이트를 형태의 변화를 통한 물리적 접근으로 치환함으로써 그 결과를 이끌어 내고자 하였다.

To substantiate the idea I concentrated on the maximization result from shape-shifting methodology.In previous I said, the shape-shifting methodology has basic concept that common and friendly object or creature around us change to another being. So, if the friendly environments around us change to another being with keeping original function, we can be shocked or get more newer perspective, thinking from that than whatever we see. In this prototype, I use the outlook shape changing directly controlling brightness for making this results.

여기에 더해 의인화의 개념을 도입하여 그 존재의 변화를 더욱 강하게 인식시켜 주고자 하였다. 의인화라고 함은 말 그대로 무생물을 생물의 표현방법으로 표현하는 하나의 표현법이다. 주변에서 우리가 쉽게 접하고 사용하게 되는 형태의 무생물이 그 반대의 개념인 생물의 형태와 운동을 띄며 작동하게 된다면 이것은 가장 반대되는 존재로의 변화가 될 것임에 분명하다. 또한 쉐입 쉬프팅의 개념 자체가 물리적인 형태의 변화를 의미하기도 하지만 그 존재의 의미 자체가 변화한다는데 있어 그 개념의 일관성이 더욱 강화되는 것이기도 하다. 이를 위해 키넥트 카메라를 통한 사람의 움직임, 즉 환경의 변화에 반응하는 일터렉티브 설치물 성격의 기능을 부여함으로서 사용자에게 살아있는 듯한 느낌의 결과를 제공할 것이다.
(Anthropomorphism research will be attached)

Add to this I plus the anthropomorphism concept for making more powerful feeling. The anthropomorphism is personification the animal or inanimate object as that. If the friendly inanimate objects around us get life or movement like a creature, this change will be most contrary than whatever around us. And by the change of being itself in shape-shifting concept, the whole scenario will be reinforced strongly. For this method, I use kinect sensing camera signal from the movement of human. The interactive installation character that giving reacting to the change of environment will give the feeling that it is alive really.

 
Prototype test

This is first prototype test movie. I think it needs more brighter than now, and I have to think about space for more powerful final movie. At first, I think the usage of this lighting is for exterior use. There is breathing and shy lighting in the garden!! It is amazing experience I think.